« فرهنگ زمینه ساز ظهورمنتظرپروری »

زن منتظردرتاریخ اسلام

نوشته شده توسطفتاحي 29ام خرداد, 1394

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقش زیربنایی زن در تولد و رشد صاحب الامر( عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مشهود است که از هنگام تکوین و تولد ایشان آغاز، و سپس با طی مراحل رشد، زمینه های امامت ایشان فراهم می گردد.
آمادگی نرجس خاتون (سلام الله علیها) برای همسری با امام حسن عسکری (علیه السلام) از آن جمله است که با تحمل سختی ها همراه بود. در حالی که نرجس خاتون در قصر پدر به عنوان ملکه، امکانات بسیاری در اختیار داشت. ولی دل بستگی او به امام حسن عسکری (علیه السلام) که قطعاً از صفای دل او نشأت می گرفت ـ موجب شد تا رنج اسارت را بپذیرد و با حفاظت و صیانت از حریم خود به وصال یار برسد
مرحلة دیگر زمینه سازی را می توان در پرورش نرجس خاتون (سلام الله علیها)نزد عمه بزرگوار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جست وجو نمود؛ هنگامی که برای تعلیم آداب اسلامی از محضر آن بزرگوار استفاده می نمود؛ چرا که تکوین و رشد امام، علاوه بر صلب شامخ، نیازمند رحم پاک می باشد. و اینها بیان گر نقش اساسی زنان در زمینه سازی و مقدمات پیش از تکوین، هنگام حمل و سپس به دنیا آمدن امام می باشد که دور از چشم همگان، جز عده ای خواص صورت پذیرفت.
با آغاز امامت امام در دوران غیبت صغری نیز مردم با مراجعه به مادر امام حسن عسکری (علیه السلام) که معروف به جده بود، به حل مشکلات خود می پرداختند و این مسئله، حضور زنان در زمینه های اجرایی را گوشزد می نماید. بنابراین زنان قبل و بعد از غیبت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عرصه های مختلف برای حضرت زمینه سازی می کردند و هم چنان این سیره ادامه دارد.

 


فرم در حال بارگذاری ...