موضوع: "ترفندهای دشمن درکمرنگ کردن حادثه عاشورا"

ماهواره راه نفوذی دشمن!!؟

نوشته شده توسطفتاحي 1ام آذر, 1393

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از عوامل وراه های نفوذ فرهنگ مهاجم
1- ضعف ایمان

2- رسا نه های جمعی بیگانه (رادیو ، تلویزیون، سینما ، تئاتر و مطبوعات )

3- ماهواره و ویدئو
(بی بی سی در گزارشی می گوید: چنین به نظر می رسد که تلویزیون ما هواره ای در ایران، در ضربه زدن به مظاهر اسلام از همه ی گروه های مخالف حکومتی قدرت بیشتری دارد . ماهواره پدیده ای است که در برابر ارزش های اسلامی قد علم کرده است. )

حرام شرعی،شیعه انگلیسی

نوشته شده توسطفتاحي 1ام آذر, 1393

حالا نوبت ماست...

نوشته شده توسطفتاحي 1ام آذر, 1393


 

 

 

 


امام حسین (علیه السلام) در شب عاشورا اصحاب و یاران خود را در خیمه ای جمع کردند و با آنان اتمام حجت نموده و فرمودند: ( یاران با وفا، خدا را با بهترین ستایش ها، ستایش می کنم و بر نعمت های آشکار ونهان اوسپاس می گویم. بارخدایا! من تورا سپاس می گویم که ما را به نبوت و رسالت گرامی داشتی ، و قرآن رابه ما آموختی و در دین به ما بینش عطا فرمودی وگوش وچشم و دل “آگاه وبیدار” به ما مرحمت فرمودی .خداوندا ما را از سپاسگزاران قرار بده .پس از حمد و ستایش پروردگار من یارانی با وفا تر و نیکو تر از یاران خود نمی دانم و خاندانی خود گذشته تر و مهربان تر از خاندان خود نمی شناسم ,خداوند از جانب من پاداش نیکی به شما عنایت فرماید. آگاه باشید بی گمان روزی از روز ها از آن ما خواهد بود . بدانید من به شما اجازه دادم که آزاد باشید وهمه ی شما باز گردید. مرا هیچ حقی بر شما نیست اینک شب بر شما پرده افکنده است،از آن چونان شتر راهروان استفاده کنید و به دیارتان بروید .)

قابل تآمل است که یاران امام حسین (علیه السلام) چگونه اورا یاری کر دند و حال نوبت ماست که با ترویج فرهنگ عاشورا با استفاده از رسانه و شبکه های اجتماعی قدم در راه مولایمان برداریم .
امام خمینی (رحمه الله علیه)می فرمایند :(ماه محرم برای مذهب تشیع ماهی است که پیروزی در متن فداکاری وخون بدست آمده است .)
امروز این پیروزی را باید در رسانه ها به صورت همه جانبه ترویج کرد اما پیش از آن بهتر است آگاهی از تهاجم فرهنگی غرب داشته باشیم تا راه را گم نکنیم وبدانیم رسانه اگر درست تبلیغات نکند ضررش چندین برابر منفعتش خواهد بود .
امام خمینی (رحمه الله علیه) می فرمایند: (امروز مخالفت همه جانبه ی ابر قدرت هاست با این ملت در همه ی مظاهراسلامی اش وما باید بیدار باشیم .تبلیغات این ها برای ما ضررش بیشتر از جنگهاست؛ ساده نباید برخورد کرد با این تبلیغات)!!

حواسمان به شیطان باشد که ...

نوشته شده توسطفتاحي 1ام آذر, 1393






 


حواسمان به شیطان باشد، که می خواهد کربلا و عاشورا را سطحی و کمرنگ نشان دهد،
اگر کسی به حقیقت کربلا رسید، همه چیزش درست می شود .کربلا حقیقتی است قدسی، روحانی ، متعالی، انسان ساز و شرک برانداز؛ به سادگی هم این جنبه از کربلا دست یافتنی نیست اگر به سادگی دست یافتنی بود ،کربلا نبود…
حواسمان به آمریکا باشد که ..
آمریکا نمی خواهد شیعه مطرح شود!!!؟
آمریکایی ها چون نمی فهمند چه کار کنند، یزیدی عمل می کنند و اروپایی ها به روش معاویه ای عمل می کنند . پس این جنگی که امروز بین شیعه و دنیا داریم، ترکیبی از روش معاویه و یزید است پس باید هوشمندانه رفتار کنیم تا در این نهضت به آنچه می خواهیم انشاالله برسیم.

حواسمون به گوسفندان گرگنما باشد!!!!

نوشته شده توسطفتاحي 30ام آبان, 1393




 

 

 

 

شناخت منافق آسان است کسی که دارای دوشخصیت باشد به گفته شاعر :«ظاهری گور کافر پرحلل ،باطنش قهر خدا عزوجل» در حدیث نبوي (صلی الله علیه و آله )آمده است:
«ثَلاثٌ مَنْ کُنَّ فیهِ کانَ مُنافِقاً وَانْ صامَ وَصَلّی وَزَعَمَ انَّهُ مُسْلِمٌ: مَنْ اذَا ائْتُمِنَ خانَ، وَمَنْ اذا حَدَّثَ کَذِبَ، وَمَنْ اذا وَعَدَ اخْلَفَ
»؛ سه خصلت در هر کس باشد منافق است، هر چند اهل نماز و روزه باشد و خود را مسلمان بداند:
کسی که اگر امانتی به او بسپارند در آن خیانت میکند و اگر سخن بگوید دروغ میگوید و اگر وعده اي بدهد به آن وفا نمی کند.
خطر منافق از این جهت از همه بیشتر است که دشمنان شناخته شده از روبرو حمله می کنند و تکلیف مومنان با آنها روشن است و امامنافق بی رحمانه از پشت خنجر می زند بنی امیه در لباس خلافت اسلامی همه مقدسات اسلام را زیر پا گذاشت و اگر قیام امام حسین (علیه السلام) رخ نمی داد و پرده از چهره آنها کنار نمی رفت شاید چیزی از اسلام باقی نمانده بود. امروز نیر منافقانی که در سخن چیزی می گویند و درعمل چیزی کم نیستند عاشقان حسینی باید از آنها فاصله بگیرند و مراقب باشند در دام نفاق نیفتند. نکند برمصائب آن حضرت اشک بریزیم ولی رفتار ما با آن حضرت متفاوت باشد؟!

تنها راه نجات.....

نوشته شده توسطفتاحي 30ام آبان, 1393


 

 

 

 

 


در قرآن داريم، اي پيامبر چون تو در بين اين امت هستي عذاب برايشان نمي‏ آيد «وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُم وَ اَنْتَ فيهم» حالا هم ممكن است با وجود فرهنگ شهادت اباعبدالله، اصلاً ما به آن درجه نرسيم، ولي آنچه مهم است اين است كه با اقتداي به آن حضرت نتايج خوبي خواهيم گرفت. اگر كار ناحقي ديديم، تذكر دهيم، و منفعل جوّ نشويم، اگر حرف حق را زديم مطمئن باشيد كه جوّ منفي كه مقابل حرف حق به وجود مي‏ آيد، دامن ما را نخواهد گرفت. امروز هر چه جلوتر برويم، شرايط طوري است كه نهضت اباعبدالله بيشتر جواب خواسته ‏هاي ما را مي ‏دهد - البته به روش و متانت و صداقت حسين- يعني امروز تنها راه نجات دنيا در برابر آنهايي كه با اسلحه مرگ جهان را تهديد مي‏كنند، اقتدا به نهضت اباعبدالله است. در جريان های سياسي اخير دنيا، و تهديدهای آمريكا عليه عراق، مطمئناً عراق بهانه است، مقصد ايران است كه آمريكا را مستأصل كرده ، چون ايران با داشتن اباعبدالله از مرگ نمي ‏هراسد .
مي‏ گويند ابوسفيان از همه بهتر مي ‏فهميد كه پيامبر چه مي‏گويد! ابوسفيان فهميد كه پيامبر با بودنش مي‏ گويد: ابوسفيان نه، يعني فرهنگ ابوسفيان با فرهنگ اسلام نفي مي‏ شود ولي بقيه افراد مي‏ د ید ند  كه اگر پيامبر بر سر كار باشد، اينها حق حيات دارند ، اما با وجود پيامبر ابوسفيان حق حيات نداشت، بر همين اساس است كه هم اكنون آمريكايي‏ ها خيلي خوب مي ‏فهمند كه انقلاب ايران يعني چه؟ به همين علت است كه زورگويان و اسلحه دارها فقط يك‌جا به مشكل بر مي‏ خورند و آن، جايي است كه يك فرهنگ بگويد من از مرگ نمي‏ هراسم. إن‌شاءالله به لطف الهي با همين فرهنگ حسيني و افتخاري كه از اول اسلام داشتيم بتوانيم حكومت جهاني را تشكيل بدهيم به همين جهت مي‏ گوييم در آينده فقط يك راه براي بشر مي‏ماند و آن اينكه بشر با روش حسيني مي‏تواند خود را از ذلت نجات دهد.

ما زنده ایم برای....؟؟؟

نوشته شده توسطفتاحي 30ام آبان, 1393




 

 

 


اینکه در زیارت عاشورا می خوانیم: «فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَ مَقَامَكَ وَ أَكْرَمَنِي (بِكَ) أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ‏» از خدایی که مقام شما را بسی بزرگ داشت و مرا نیز که درمقام سوگواری و محبت شما هستم بزرگ داشت، می خواهم که خون خواهی شما را زیر فرمان امامی یاری شده ازاهل بیت پیامبر روزی من گرداند.
اینکه در زیارت عاشورا می گوییم: «اکرمنی » حکایت از آن دارد که متوجه اید محبت به اهل بیت و سوگوار سید الشهدا بودن یک کرامت بزرگ الهی است که خداوند به انسان می دهد و آن وقت از خدا خون خواهی ابا عبدالله را می خواهی چون با این خون خواهی خدایی می شوی و به این دلیل است که گفته می شود شیعه به این خون خواهی زنده است . شیعه در طول تاریخش با سوز این انتقام، شکوه خود را حفظ کرده و  با اصحاب کربلا هم تاریخ گشته است.
شیعه خود را در جبهه ای وارد کرده که حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرماندهی آن را برعهده دارند که در دعای ندبه به طلب حضرت مهدی ندا سرمی دهد: «أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ» «کجاست آن که طالب خون  کسی است که درکربلا کشته شد؟» ومی فرمایند:« إذا خرج القائم قتل ذراری قتلة الحسین علیه السلام بفعال آبائها؟ »«چون قائم قیام کنند انتقام خون امام حسین را می گیرند» پس ما زنده ایم به این که انتقام خون امامان را بگیریم …
مگر شود جبهه ای که ابا عبدالله در رابطه ی مقابله با یزید گشودند، بسته شود؟ شیعه زنده است به حفظ این جبهه تا همواره با ابا عبدالله زندگی کند؛ امروز بیشتر از دیروز باید با امام حسین(علیه السلام) زندگی کنیم چون تاریکی ها با شدت بیشتری به صحنه آمده و حق و حقیقت آمادگی ظهور بیشتری را پیدا کرده است، اگر ملت ما در این دوران تاریک ، پرتویی از حیات دارد به جهت زندگی با حسین(علیه السلام) است .

آیا فقط امتحان در روزعاشورا بود؟پس ما؟

نوشته شده توسطفتاحي 29ام آبان, 1393







 

 

قیام امام حسین (علیه السلام) سرور آزادگان جهان آزمونی بود برای مسلمین آن عصر. بعضی از شیعیان کم محتوا که خود را فدایی پاکباز آن حضرت می پنداشتند، باید در کوره امتحان فرو روند ولی از این کوره بزرگ تنها گروه پاک بیرون آمدند. قیام امام حسین (علیه السلام) پاسخی بود به مدعیانی که به برادرگرامیشان امام حسن (علیه السلام) خرده می گرفتند که چرا با معاویه صلح کردند. اما، ماهم باید در این ادعای خود نسبت به امام (علیه السلام) صادق باشیم؛ هنگامی که در زیارتنامه، آن حضرت عرض می کنند: « یا لیتنا کنامعک فنفوز فوزا عظیما »

با توجه به اینکه کل یوم عاشورا و کل عرض کربلاست… آیا با شهادت سید الشهداء و پیروزی خون بر شمشیر مهمترین هدف ایشان که امر به معروف و نهی از منکر بود تمام شد؟ وظیفه ما؟

یکی از مهمترین اهداف امام حسین (علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر بود و حضرت برای رسیدن به این هدف با اهدای خون خود موفق شد و آثارش تدریجا ظاهر گشت. آیا سخنان امام حسین (علیه السلام) به ما پیام نمی دهد که باید در سایه عزاداری ها، معروف ها را گسترش داد و منکرها را برچید؟ به یقین باید هر سال برعظمت و وسعت عزاداری ها افزوده شود؛ اما اگر همچنان معروف ها فراموش شود و منکرها گسترش یابد، قطعا به هدف سید الشهدا نرسیده ایم. در عصر و زمان ما هم مزرعه دین نیازمند آبیاری به وسیله معروف و آفت زدایی با نهی از منکر است و اگر از این دو اصل مهم غفلت شود خطرات و آفات جامعه را با هجوم فرهنگ ضد دینی غرب تهدید خواهد کرد..

دشمن می گوید گریه نکنید شمامی گویید؟

نوشته شده توسطفتاحي 29ام آبان, 1393







 


دشمن نمی داند گریه بر عزای امام حسین (علیه السلام) زنده نگه داشتن نهضت و زنده نگه داشتن این معناست که جمعیت کمی درمقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد. جوانان ما خیال نکنند مسأله ملت، گریه است. این را دیگران القا کردند به شما ها، که بگویند ملت گریه. آن ها از همین گریه ها می ترسند برای این که گریه ای است  بر مظلوم.
درمحرم مبلغان چه بگویند؟
گویندگان پس از اینکه مسائل روز را گفتند، روضه و مرثیه را همانطور که سابق می خواندند بخوانند و مردم را مهیا کنند برای فداکاری، در آخر منبر روضه زیاد بخوانند نه در حد یک یا دو کلمه و طبق سنت سابق عمل نمایند و باید خود عاشورا و ماجرای حسین بن علی (علیه السلام) در منبر و درخلال روضه خوانی به همان شکل سنتی یعنی به صورت بیان وقایع شب، صبح و روزعاشورا دنبال شود. حادثه عاشورا با جزئیاتش به برکت همین خواندنی ها، باقی است. باید بیان وقایع عاشورا به صورت متقن باشد درحدی که درکتابهایی مثل لهوف و ارشاد است نه چیزدیگری …

فرهنگ عاشورایی، ترفندهای دشمنان،راه های مقابله

نوشته شده توسطفتاحي 29ام آبان, 1393



 

 

 

 

 

اگر بررسی کارشناسی و دقیقی در زمینه فرهنگ عاشورا و نگرانی دشمنان اسلام از نهضت حسینی انجام گیرد و اینکه بسیاری از نقشه‌ها و توطئه‌های آنان از طریق این نهضت و توجه به ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها در آن نقش برآب می شود، به یقین اهمیت و جایگاه فرمایش‌های گهربار مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌ الله العظمی خامنه ای، دو چندان مشخص می شود، چرا که در فرمایش‌های ایشان کاملاً به مقتضیات و زمان شناسی عنایت ویژه ای شده است و براساس آن، ضمن بیان اهمیت والای نهضت عاشورا و عزاداری‌ها برای زنده نگه داشتن این نهضت، آسیب ها و آفت ها را به صورت دقیق بررسی و بیان فرموده اند که به یقین توجه به این بیانات تحلیلگرانه، بسیاری از حقایق را برای ما روشن می سازد و از اجرای ناخودآگاهانه نقشه های دشمن باز می دارد..
از ویژگی‌های بارز فرمایش‌های مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) به نکات ذیل می‌توان اشاره کرد:
1- زمان شناسی 2- دشمن شناسی 3- تأکید بر ارائه مطالب مستنددرعزاداریها4- اهمیت و آثار و فواید عزاداری و زیارت امام حسین (علیه السلام)
بر این اساس بایدها در نهضت اهداف الهی و قرآنی خواهد بود كه آقا امام حسین( علیه السلام) نیز در خطابه های خویش به مواردی از آنها اشاره فرموده اند كه عبارتند از:
1-احیاء سیره و سنت پیامبر ( صلی الله علیه واله) كه در زمان معاویه و یزید روبه فراموشی سپرده شده بود و در دوره خلفای سه گانه به شكلی دیگر.
2- احیاء دو فریضه الهی یعنی امر به معروف و نهی از منكر.
3- احیاء ارزشهای دینی همچون نماز كه در ظهر عاشورا نیز اقامه می شود.
4- پرهیز از ضد ارزشها چون اعمالی كه در قرآن كریم از آنها نهی شده است مثل شرابخواری، رباخواری، حرام خواری و سایر كارهایی كه جزء شئونات اسلامی محسوب نمی شود.
5- پرهیز از تعلقات دنیوی چون مال، مقام و منصب كه انسانهای باسابقه ای را در جریان كربلا فریفت.
6- پرداختن به معنویات و ارتباط معنوی با معبود حقیقی همچنانكه امام حسین( علیه السلام) در شب عاشورا همراه یاران باوفایش انجام دادند.
انحرافات و بدعتها به شیوه های مختلف و به اهداف گوناگون وارد مجالس عزاداری شده است كه از جمله به موارد ذیل می توان اشاره نمود:
1- خوف و هراس معاندین اسلام از نهضت حسینی و برنامه ریزی های كارشناسی جهت براندازی یا تضعیف نهضت حسینی كه در قالب تحریفات، انحرافات و بدعتها صورت می گیرد.
2- وجود عده‌ای از متولیان هیئات، مداحان و سخنرانان كه آشنائی كامل با منابع غنی اسلامی ندارند و چون به سندیت مطالب توجه نداشته و ندارند باعث ورود مطالبی در عزاداری ها می شود كه اساس و ریشه ندارد.
3- تكیه كردن به یكسری گفته های غیرمعتبر و عمل كردن بر اساس آنها كه به مرور زمان شهرت پیدا می كند.
4- افراط و تفریط در بعضی از دوره های حكومتی چون حكومت صفوی كه متاسفانه افراط و زیاده روی در بعضی از حوادث و وقایع تاریخی عاشورا صورت گرفته است كه قبل از آن رخ نداده بود.
5- عمده نگرانی از نهضت حسینی از جانب صهیونیست هاست كه بر این اساس دولتهای مطرح در جهان مثل آمریكا و سایر كشورهای آمریكائی و اروپائی را به واكنش وا می دارد كه بودجه های كلانی را در این راستا هزینه نمایند كه در این راستا می توان به اقدامات سیا در مبارزه با نهضت حسینی اشاره نمود.
6- تضعیف روحانیت
7- استفاده از افراد سودجو و شهرت طلب
راههای مبارزه با انحرافات و تحریفات در عزاداری‌ها :
1.تكیه بر منابع مستند و تاریخی در بیان وقایع عاشورا.
2. استفاده از كارشناسان متخصص و توانمند در تحلیل وقایع عاشورا.
3. تقویت روحانیت به عنوان سنگربانان نهضت حسینی.
4. حمایت قاطع و تقویت جایگاه واقعی مرجعیت.
5. سازماندهی هیئات مذهبی.
6. آموزش تخصصی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ( علیه السلام) و ارائه آگاهی های لازم.
7. تبیین اهداف و نقشه های دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست.
8. تنظیم مطالب مدون در رابطه با آسیب شناسی عزاداری ها و ارائه راهكارهای مناسب جهت مبارزه با آسیب ها و آفتها

دشمن شناسی و دشمن ستیزی درس بزرگ عاشورا

نوشته شده توسطفتاحي 29ام آبان, 1393



 

 

 


از محوري ترين مسائل دفاعي كشور، دشمن شناسي است. با شناخت دشمن مي توان احتمال پيروزي و يا شكست را مشخص كرد و به ايجاد زمينه هاي دفاعي همت گماشت.درعرصه مسائل سياسي و اجتماعي نيز دشمن شناسي از اهميت ويژه اي برخوردار است و از مهمترين عوامل در تأمين امنيت فردي و اجتماعي محسوب مي شود.بر همين اساس بخش عظيمي از آيات قرآن كريم به معرفي دشمن اختصاص يافته است.
درسيره پيامبر اكرم( صلی الله علیه واله) و ائمه اطهار(علیه السلام) نيز به دشمن شناسي توجه بسيار شده است..تبيين انديشه هاي اميرالمومنين علي (علیه السلام) در زمينه شناخت دشمن به ما كمك مي كند تا در اصلاح روش و سلوك خود به منظور مقابله با دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي به شكل آگاهانه تري اقدام نماييم. علي(علیه السلام) آن روز با جاهلان مقدس مآب مواجه بود و جامعه اسلامي امروز ما نيز با افراد به اصطلاح روشنفكر و غربزده روبرو است. هر دو جريان در يك نقطه اشتراك دارند و آن فهم نادرست از مباني و تعاليم اسلام است، اين ناآگاهي و جهالت باعث شده است تا در مقابل نظام اسلامي جبهه گيري كنند.
ازديدگاه حضرت علي (علیه السلام) دو نوع دشمن در جامعه وجود دارد:
دشمن آشكار و دشمن پنهان
از منظر علي(علیه السلام) كم خطرترين دشمن، دشمني است كه دشمني خود را آشكار كرده است، حضرت مي فرمايد:«اوهن الاعداء كيداً من اظهر عداوته»«سست ترين دشمنان كسي است كه عداوتش را آشكار ساخته-است.»
و درجاي ديگر مي فرمايند:«من اظهر عداوته قل كيده»«آن كس كه دشمني اش را اظهار كرده، توطئه و مكرش كم است»
آن حضرت اظهارمي دارد
خطرناك ترين دشمن، دشمني است كه دشمني اش را پنهان مي كند و اين دشمني همانا نفاق است. امام(علیه السلام) دراين زمينه مي فرمايند:«شرالاعداء ابعدهم غوراً و اخفاهم مكيده»«بدترين دشمنان كساني اند كه حيله خود را بيشتر پنهان مي دارند.»
سخت ترين ضربه به مكتب اسلام از ناحيه همين نوع دشمنان بوده است.
علي(علیه السلام) دراين باره مي فرمايند:«انما اتاك بالحديث اربعه رجال ليس لهم خامس: رجل منافق مظهر للايمان متصنع بالاسلام لايتاثم ولايتحرج، يكذب علي رسول الله( صلی الله علیه واله) معتمداً، فلو علم الناس انه منافق كاذب لم يقبلوا منه و لم يصدقوا قوله ولكنهم قالوا صاحب رسول الله( صلی الله علیه واله) رآه و سمع منه ولقف عنه فيأخذون بقوله»
مشكل ترين مبارزه ها، مبارزه با نفاق است، مبارزه با زيرك هايي است كه احمق ها را وسيله قرار مي دهند. اين پيكار از پيكار با كفر مشكل تر است زيرا جنگ با كفر، مبارزه با يك جريان آشكار است و اما مبارزه با نفاق، در حقيقت مبارزه با كفر مخفي است.
نفاق دو رو دارد: يكي روي ظاهر كه اسلام است و مسلماني، و يك روي باطن كه كفر و شيطنت است و درك آن براي توده ها و مردم عادي بسيار دشوار و گاهي غيرممكن است.
از اين رو مبارزه با نفاق ها در بسياري از موارد به ناكامي منجر شده است، زيرا بسياري از مردم شعاع درك شان از سر حد ظاهر نمي گذرد و نهفته را روشن نمي سازد و تا اعماق باطن نفوذ نمي كند. اميرالمؤمنين(علیه السلام) در بحث دشمن شناسي بيشترين تأكيد را درباره نفاق دارد. به اعتقاد علي(علیه السلام) بيشترين هم و غم دشمن در مبارزه با اسلام پاشيدن بذر نفاق در بين مسلمانان است.

مهمترين روش ها و تاكتيك هاي دشمنان اسلام از ديدگاه حضرت علي(علیه السلام) عبارتند از:
انجام فعاليتهاي سازماني و تشكيلاتي ،طرح شعارهاي عامه پسند ، استفاده ابزاري از چهره هاي مقبول، استفاده از جهالت مردم، مكر و حيله، ايجاد اختلاف و تفرقه در صف مسلمين تبليغات و جوسازي، فرصت طلبي، استفاده ابزاري از مقدسات

شيوه هاي برخورد علي(علیه السلام) با دشمنان
هوشياري در برابر دشمن، شيوه منطق و استدلال، گرفتن بهانه از دست دشمن، مبارزه تا محو كامل دشمن
در ادامه به توضیح مختصری ازمطالب پرداختیم…

ادامه »

رگه های تلخ انحراف درزلال روحبخش عزاداریها

نوشته شده توسطفتاحي 27ام آبان, 1393







این ماه با نام سیدالشهداء امام حسین (علیه السلام) مشهور و معروف شده است، وجه امتیاز و برجستگی این ماه بخاطر مراسمات مذهبی است که مخصوصاً در دهۀ اوّل آن برپا می شود، ماه تعظیم شعار دینی است، ماهی است که آحاد مردم مودّت خود را نسبت به اهل البیت (علیهم السّلام) به ویژه سیدالشهداء (علیه السلام) به منصه ظهور وبروز می رسانند، ضروری به نظر می رسد که محبین و شیفته گان راه امام حسین(علیه السلام) با تأسی به آن امام همام ،به امور دینی و اصلاح امت اهتمام بیشتر بنمایند. تحصیل و تعمیق معارف اسلامی را در اولویت برنامه های عزاداری خود قرار دهند و برجسته ترین مفهوم در بین اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) مسئله « امر به معروف نهی از منکر» است . وظیفۀ ما به عنوان مأمومین امام حسین (علیه السلام) پیروی از روش و منش ایشان است. بنابراین لازم است « مسئلۀ امر به معروف و نهی از منکر» را در مراسمات عزاداری مورد توجه قرار دهیم، مجالس عزاداری ما مصداق حقیقی معروف باشند و از ورود «منکرات» در افکار و اعمال ، از لحاظ محتوایی یا شکلی به مراسمات مذهبی به جدّ جلوگیری شود، با توجه به جایگاه رفیع عزاداری ایام محرم و تأثیر شگرف آن بر روح و ایمان و اعمال افراد جامعه، بدیهی است که دشمنان تلاش کرده و خواهند کرد تا اینکه «رگه های» تلخ انحراف و تحریف را در «زلال گوارای روحبخش عزاداریها» واردکنند. دشمن درصد د کمرنگ کردن تأثیر ژرف فرهنگ عاشورا در بین آحاد جامعه می باشد؛ جهت توجه بیشتر به نقشۀ «سازمان سیاء » آمریکا در رابطه با فرهنگ عاشورا توجه بیشتری بنماییم، تاعمق تلاش و اهداف دشمن برای ما روشن تر گردد.
کتابی به نام «نقشه ای برای جدایی مکاتب الهی» در آمریکا انتشار یافته که در آن گفتگوی مفصلی با دکتر مایکل برانت یکی از معاونان سابق سیا، سازمان اطلاعاتی مرکزی آمریکا انجام شده است که درتحقیقاتشان به این نیتجه رسیده بودند که شیعیان بیشتر از دیگر مذاهب اسلامی فعال و پویا هستند. و باید بر روی مذهب شیعه تحقیقات بیشتری صورت گیرد که در این تحقیقات به این نتیجه رسیدند که به طور مستقیم نمی توان با مذهب شیعه رو در رو شد، باید پشت پرده کار کنیم. واز سیاست «اختلاف بیانداز، نابود کن» استفاده و برنامه ریزی‌ هایی داشته باشیم؛ به همین منظور چهل میلیون دلار بودجه برای آن اختصاص داده و این پروژه در سه مرحله به ترتیب زیر انجام شد..

1) حمایت از افرادی که با مذهب شیعه اختلاف نظر دارند و ترویج کافر بودن شیعیان به گونه‌ای که در زمان مناسب علیه آنها توسط دیگر مذاهب اعلام جهاد شود. همچنین باید تبلیغات گسترده‌ای را علیه مراجع و رهبران دینی شیعه صورت دهیم تا آنها مقبولیت خود را در میان مردم از دست بدهند.

2) یکی دیگر از مواردی که باید روی آن کار می کردیم موضوع فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی بود که هر ساله شیعیان با برگزاری مراسمی این فرهنگ را زنده نگه می دارند. ما تصمیم گرفتیم با حمایت های مالی از برخی سخنرانان و مداحان و برگزارکنندگان اصلی اینگونه مراسم که افراد سودجو و شهرت‌ طلب هستند عقاید و بنیان‌های شیعه و فرهنگ شهادت طلبی را سست و متزلزل کنیم و مسائل انحرافی در آن به وجود آوریم به گونه‌ای که شیعه یک گروه جاهل و خرافاتی در نظر آید.
3) در مرحله بعد باید مطالب فراوانی علیه مراجع شیعه جمع آوری کنیم و به وسیله مداحان و نویسندگان سودجو انتشار دهیم و تا سال 1389 مرجعیت را که سد راه اصلی اهداف ما می باشند تضعیف کرده و آنان را به دست خود شیعیان و دیگر مذاهب اسلامی نابود کنیم و در نهایت تیر خلاص را بر این فرهنگ و مذهب بزنیم.
مسؤول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:
دشمن با ایجاد انحراف در عزاداری‌ها درپی کم‌رنگ کردن بعد استکبارستیزی عاشورا است خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که انحراف در مداحی انحراف در دین و عزاداری را در درازمدت فراهم می کند، گفت: دشمن می خواهد با ایجاد انحراف در عزاداری امام حسین(علیه السلام) بعد استکبار ستیزی قیام عاشورا را کم رنگ کند.
برخی آسیب هایی که این سنت مبارک مراسمات مذهبی را تهدید می کندبه این شرح است:

ادامه »