« پیامبران دروغین بعداز رحلت پیامبرآفتي براي اراده »

اشتباه خانم ها!!متاهل ماندن سخت‌ است

نوشته شده توسطفتاحي 6ام آذر, 1394

ازدواج کردن کار ساده‌ای است. اما متاهل ماندن سخت‌ است.

با اجتناب از این 6 اشتباه، ازدواج بهتری داشته باشید.


1- از بیان دغدغه های خود بیم دارید.
دغدغه‌های خود را به طریقی منطقی مطرح کنید. مثلاً ممکن است شوهرتان دوست داشته باشد آخر هفته‌ها با دوستانش بیرون برود اما شما بخواهید که او وقتش را با خانواده‌اش بگذراند. می‌توانید این را با او مطرح کنید و به طریقی مسالمت‌آمیز راه‌حلی برای موضوع پیدا کنید.


2- توقعاتتان را روشن بیان نمی‌کنید.
زوج‌هایی که زندگی زناشویی موفقی دارند، از همان ابتدای ازدواج توقعات و انتظارات خودشان را چه درمورد تقسیم کار، چه نگهداری بچه‌ها و چه درمورد مسایل مالی، برای هم روشن کرده‌اند.


3- لحن حرف زدن را دست‌کم می‌گیرید.
لحن صحبت اگر آمیخته با کمی منفی‌گرایی باشد، ایجاد مشکل خواهد کرد. اگر از موضوعی نگران هستید، آن را به طریقی احترام‌آمیز به زبان آورید تا بتوانید به راه‌حل برسید نه اینکه از راه حل دور شوید.


4- سبک گفتگویتان تطابق ندارد.
اگر تصور می‌کنید شوهرتان حرف‌های شما را نمی‌شنود، یادتان باشد که مکث کنید تا همسرتان چیزی که گفته‌اید را هضم کند و برای فکر کردن به آنچه شنیده است وقت داشته باشد.


5- رابطه‌زناشويي برایتان اولویت ندارد
برخی خانم ها زمان کافی برای رابطه‌ زناشويي کنار نمی‌گذارند. خانم‌ها باید برای این مسئله وقت بگذارند و البته خودشان عاشق این باشند که با شوهرشان عشق‌‌بازی کنند، نه اینکه به آن به چشم یک وظیفه نگاه کنند. برای آن باید اوقاتی را به تنهایی بگذرانند و برنامه‌ریزی کنند.


6- یادتان می رود نشان دهید که قدر او را می‌دانید
در روابط سالم، رفتارها و حرکات مثبت بسیار زیادی است که مکرراً از دو طرف دیده می‌شود. رفتارهایی مثل تایید، لبخند زدن، ارتباط چشمی، در آغوش گرفتن و نوازش کردن. گوش دادن، تایید کردن، تحسین کردن، و ابراز محبت – همه اینها انرژی مثبت را در رابطه پراکنده خواهد کرد.

نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

با سلام موفق باشید
سلام خیلی ممنون بهمچنین

1394/09/21 @ 15:54


فرم در حال بارگذاری ...